Friday, October 30, 2009

Pernahkan Anda merasa Ini???

Salam Alaik...

1. Perasaan bersemangat?
2. Perasaan sedih?
3. Perasaan amat gembira?
4. Perasaan Rindu?
5. Perasaan Perasan?
6. Tak de perasaan?

Penjelasan:
a) Bersemangat mungkin wujud dalam diri kebanyakan orang saat hari pertama until habis minggu pertama? Saat2 exam ni, semangat saat awal je untuk ulangkaji misalnya. Jadual yang dibuat banyak dilajakkan dengan rutin lain. Apapun tetap ada nilai semangat.

b) Perasaan sedih pulak?Saat2 exam ni kalo la perasaan ni yang ganggu diri comfirm tak lea study. Mana taknya emosi terganggu kata kawan saya. Mungkin sedih sebab family ke brunei saat2 diri sedang exam or mungkin gak sedih sebab membaca tak masuk2. Kalo yang membaca tak masuk2 tu, comfirm kene cheak list urusan dengan Allah..Pastu sedih sebab bila buka je buku mata mula mengantuk...Memang sedih kalo perkara ni terjadi, ilang fokus kata kawan saya.

c) 3G dengan ibu atau ahli saat2 nak exam ni, memang satu rutin yang amat membahagiakan. Mana tak nya, dapat tengok pict ibu lagi walau jauh kat seberang. Memang hebat la teknology sekarang ni. Canggih kata orang kg saya. Yang mengembirakan bukan hanya sebab 3g, tapi sebab kata2 semangat diterima dari keluarga dan doa dari keluarga tu sebenarnya yang amat membuat para anak2 gumbira semacam je.

d) Rindu serindu rindunya...namun ku tak mengerti.....Perasaan perasaan, macam2 bentuk ada. Ucapan miss u, ucapan rindu awak...sebab lama tak jumpa tu selalu kaco biasanya kalo dah lama tak jumpa lastly terjumpa lak time2 nak hbs belajar ni. Nah...ganggu sungguh. Ada lak, rindu ngan ibu bapa yang g Haji sempena musim haji ni, fuh memang ujian kata kawan saya. Sampai tak leh fokus study la kata orang.

e) Awak ni macam suka saya je?Awak panggil saya ke?Apa pandang2. Haha...ni antara persoalan yang sering kita ucapkan d bibir n dalam hati. Mustahil la kalo tak pernah rasa. Walhal perasaan kita je rasa dia suka, rasa dia pandang, rasa dia panggil.Padahal kita je rasa semua tu, empunya orang lagi 1 tu dok tak rasa ape2 pun, as friend je.

f) Time tak de perasaan ni, biasanya time tido. Kusyuk tido la kononnye, tu sampai tak de perasaan. Kecuali terganggu dengan mimpi hantu, muncullah perasaan takut n kalo mimpi kahwin lak, pasti akan rasa aura gumbira.

Semua yang dinyatakan di atas ni hanyalah perkongsian perasaan2 kita yang mungkin kita pernah merasanya atau tidak, tanyalah diri. Cuma mungkin agak mustahil bagi yang tak de perasaan itu semua.

Apapun kata kunci untuk hari n awal pagi yang ceria ini ialah, JAGALAH HATI USAH DIKOTORI, JAGALAH HATI CAHAYA ILAHI....Jaga hati itu utama. Jangan di cemari. Jika pernah dicemari n bakal2 bau dicemari, maka cepat2 sedar. Yakin dalam setiap usaha dan doa pada Allah itu kunci untuk bersihkan hati, pikiran dan segalanya.

Sorie kalau nampak tulisan merapu pagi ni, rasa nak menulis sementara menunggu subuh masuk...Ok lah, salam muhasabah cinta.

4 comments:

  1. Salam ziarah..

    teruskan maju jaya...
    perasaan hanya seketika..

    teruskan kehadapan...
    Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah. - Lao Tze

    " Keep Moving Forward "

    ReplyDelete
  2. Salam Ziarah & Slm Taaruf, Jmput ke blog ana & mohon tnjuk ajar. Sama2 kita lebarkan jaringan dakwah.~ --> http://diktatormedia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah...syukran atas komen kalian

    ReplyDelete