Monday, October 19, 2009

Jom Renungkan Bersama

Salam Alaik











Bersama kita kenali diri...Dalam kita bergembira, tanpa sedar masih ada yang memerlukan. Kita mampu ketawa, tapi mereka menangis. Kita mampu makan dengan kenyang, tapi mereka kerja kuat untuk mencari sebutir beras. Kita mampu dari segalanya, mereka penat berusaha di tengah matahari terik. Ia, memang kita tak lupa pada mereka, namun cuba kita bawa diri kita, adakah kita hanya memikir tanpa memberi. Ayuh teman2, bersama kita mencari dan mengator strategy untuk membantu mereka. Mungkin kita tak mampu memberi wang, namun tidak salah jika kita hulurkan sebotol air pada insan2 ini. Gambar2 ni, membawa diri saya mengenali diri, membawa saya bermuhasabah sejenak. Alangkah gembiranya saya sekarang dengan duduk di bilik ber aircond, tapi mereka beratapkan matahari. Alangkah kenyangnya saya makan, tapi mereka berlapar. Ya Allah, aku memohon Ya Allah, agar Kau sering mengingatkan aku tentang siapa diri ku. Jauhilah aku dari sifat yang Kau keji, dekatkan aku dengan lembayung rahmatMu. Hanya pada Mu aku serahkan jiwa ini. Hanya kepada Mu Tuhan...Ampunkan aku...

P/S: Moga kita mampu menjadi insan yang mampu menyumbang sesuatu buat mereka2 di atas. Moga kita dijauhi dari sifat lupa diri dan riak. Moga kita dijauhi dari sifat membangga diri. Ayuh kita bangkit.
Wassalam

No comments:

Post a Comment