Sunday, October 18, 2009

Ayuh...Fikirkan

Salam Alaik



Cuba kita renungkan

Cuba kita fikirkan tentang situasi ini


Hebatkan senjata ini...


Kuatnya diorang


Kita kat mana sekarang ni

Bertenaganya mereka, gahnya ke serata dunia


Kita msih boleh ketawa


Hanya ini yang kita ada

Teringat saya berborak-borak 2 hari yang lepas bersama sahabat-sahabat sekuliah di cafe. Agak serius tajuk yang kami bawakan malam itu. Suasana malam itu terasa sedikit dingin dengan angin kuat. Kami memulakan bicara mengenai isu yang e.zulkifle buka di dalam kelas kami pagi itu.

Isunya, sampai bila kita harus dipayugi Yahudi Laknatullah. Kak timah membuka bicara tentang website bom nuklear yang aku sent pada hampir seluruh HE23 punya student. Azri kata aku ekstrime sebab habis je kelas aku terus teroka website bom.

Aku bukan ekstrime pun, but aku rasa memang betul. Selama ni aku rasa hidup dipayungi Yahudi Laknatullah. Sedangkan bahan2 atau mudul ilmu ketenteraan satu saat dahulu Islam yang terkuat. Teringat aku kisah sirah zaman Rasulullah, yang mana strategi merupakan salah satu method utama kejayaan jihad zaman baginda.

Berbalik semula kepada isu itu, aku sebenarnya mempunyai impian untuk memulakan entiti perniagaan senjata perang. Pabila dilihat, kita sebenarnya Malaysia bukan tidak mampu memiliki alat ketenteraan terbaik, cuma pemimpin takut dengan puak Yahudi, puak Amerika dan puak Israel serta seangkatannya. Aku yakin jika kita ada kekuatan dari pembuatan senjata perang, maka Islam tidak hanya melukut di tepi gantang. Malaysia tidak hanya gah di atas nama "Islam" semata-mata. Mungkin boleh aku katakan, bahawa satu saat nanti mereka Yahudi akan duduk di bawah kita. Memang ujung atau satu saat nanti Islam akan menang dan berada di atas, namun inilah salah satu method untuk membantu kemenangan tersebut.

Malaysia mungkin gah dari sudut politiknya, yang mana berbalah antara satu sama lain. Teruskan jika itu yang terbaik untuk mencari kebenaran. Namun dalam masa yang sama, amatlah di harap agar kita tidak lupa membina strategi untuk mengalahkan mereka puak Yahudi. Aapun, lintasan ini ingin saya suarakan bahawa kadang-kadang, dalam kita fokus sesuatu hal negara sampai kita lupa akan saudara2 kita yang lain. Apapun moga kita beroleh rahmatNya. Insya Allah.

P/S= Jika ada yang dah ada impian nak buka kilang wat senjata, saya nak ikut jadi rakan kongsi... Jika di beri ruang. Tapi buka untuk keperluan ummah dan Islam khususnya. Wassalam

2 comments:

  1. Salam ziarah..=D

    ermm...bgus la if kita sume ada pemikiran utk memajukan kekuatan islam itu sendiri..

    tp apakan daya kekuatan dalaman kita masih lagi tidak cukup kuat...
    apatah lagi
    syiar islam itu sendiri,tidak sampai didlm jiwa kita..

    perkuatkan dalaman..baru kita mampu berjuang dilandasan yg betul2 kita mahukan...

    jgn kerna kekuatan senjata yg kita impikan..
    berlainan dgn apa yg kita perjuangkan..

    tp kekuatan dan kemanisan iman itu sendiri membentuk satu perjuangan hidup.

    orang islam yg berjuang dan juga yg terkorban di medan perang tetap akan menang selagi ianya yakin pada kalimah La_ilaha_illallah.

    insyaAllah...

    p/s:
    -bentukkan rakyat yang baik,tentera yg baik dan pemimpin yg baik barulah dpt membentuk kekuatan yg semaksimum yg mgkin.

    -apapun nice info...

    -n sokong2 klau kita umat islam mampu memperkuatkan ketenteraan dari sume segi...

    -ceria2 slalu...hehe

    ReplyDelete
  2. Salam alaik.

    Betul kata saudara, dalaman harus dibina terlebih dahulu. Saya setuju dengan saudara. Kalimah La_ilaha_illallah menandakan kemenagan walaupun sebenarnya kalah di dalam peperangan tersebut. Kita menang di sisi Allah. Kerana shahid di jalan Nya. Namun jangan kita lupa nilai usaha, method untuk penentangan. Jika kita terus2san menggunakan batu seperti kanak2 di atas, orang islam semakin leka, kerana tak mahu campur tangan. sebenarnya isu senjata ni, adalah satu method dalam menghadapi musuh. tidak kira senjata seperti bom mahupun berbentuk pemikiran. Asal namanya senjata maka, ia tidak mustahil mampu menjatuhkan lawan.(Yahudi). Apapun kita harus mula pikirkan cara yahudi menyerang kita, flow mereka melalui pemikiran dan akhirnya kepada nyawa umat Islam...Cukup cantik sebenarnya flow mereka. Cuma kita mungkin tak ambil kisah sangat sebab bukan terkena kat family atau saudara terdekat kita.Hu hu...

    Apapun senyum2 selalu...ceria2kan diri anda.

    ReplyDelete