Sunday, January 17, 2010

BUNGA...


Bunga dan penulis...ari ni penulis terasa seperti bunga. Sempat saya berbicara dengan seorang sahabat lama di UUM, dia tanya saya buat apa ari ini (17 jan 10), jawapan yg saya berikan, tak de apa melainkan thesis saya. Seharian diri dok di bilik dan sekitar blok dan terlindung dari cahaya matahari. Diri dan minda seolah2 layu seperti bunga yang tak kene sinaran. Begitu rupanya otak saya hari ini yang terasa tidak berkembang langsung. Sempat juga saya katakan pada kawan saya, otak saya kuncup seperti bunga yang hampir mati. Mana tidaknya, lepas kene ujan di bawah blok tadi semasa angkat air naik ke atas blok, mood untuk meneruskan thesis saya terus mati. Mungkin sebab demam dan asik bersin je, memang mengganggu mood saya. Saat posting tentang bunga ni pun, saya sedang khusuk mendengar ayat2 memuji Allah dan Rasulullah... Nak kembalikan semangat ini je cara yang memang ada dan kene dengan diri saya.

P/S: Jangan jadi seperti bungan yang layu, jadilah seperti bunga yang sentiasa segar sentiasa agar rutin dan perancangan harian tak terbantut. Teringat kata seorang adik, kita kawal mood kita kak...jangan biarkan mood tak baik kuasai diri..Tq dik merah jambu. Hihi

1 comment:

  1. bunga layu disebbkan penjagaan yg tidak sempurna,,,oleh itu siramilah ia dan bajalah ia dengan sempurna agar ia nmpk segar dan cantik bila dipandang,,,

    ReplyDelete